Met de oldtimer zuinig rijden naar Afrika

1520 km ! ! !

Aan de overheid: Dat voor je met je energielabels!
Mijn oude auto uit het jaar kruik heeft met 64,50 liter benzine 1520,50 kilometer gereden!

Nee, ik heb de tank niet leeggereden. De vluchtstroken zijn te smal om naar mijn mening veilig een jerrycan erin te gieten. Safety first. Bovendien heb ik met 1500 km bewezen dat het labelsysteem van de overheid een flutsysteem is. Zuinig rijden bereik je voor een heel klein gedeelte met techniek en met een groot gedeelte door rijgedrag. Het nieuwe rijden zoals voorgeschreven heb ik eigenlijk niet eens toegepast.

Anyway, ik had bij het tankstation de GPS unit even uit de koffer gehaald. Vanaf hoofddorp ben ik naar deze lokatie gereden met 64,50 liter benzine:

N 42.71053
W 2.90699
Tijd: 16:00 uur

1520,5 km! Belachelijk ver en belachelijk vet!

Het verbruik bereken ik vanavond wel, nu ga ik weer verder rijden. Ditmaal ga ik gewoon doorrijden en daarna opnieuw het verbruik meten.
Owja, omdat ik weet dat ik niet altijd heel zuinig heb gereden (aantal files en wat stadsverkeer) denk ik erover om de terugweg hetzelfde te proberen. Ik dacht dat Nederland tot Portugal zonder tanken gewoonweg niet mogelijk zou zijn, maar ik denk nu eerlijk gezegd dat het best kan.

Nu op naar het studentenhuis in Portugal, maar eerst even in Salamanca iets eten (schijnt een veel-chickies-stad te zijn).

isla

leuk dat het eerste deel van jouw doel bereikt is. Een verbruik van 1 : 23,57 is natuurlijk geweldig.
Veel plezier en een veilige reis verder

adinsx

Super geregeld, geniet van het heerlijke weer.

1520km in 16 uur is nog altijd vlot zat. Succes met de terugreis!